본문내용 바로가기


Bicycle Usage Guide
  • TA-SHU Information
서브메뉴
Rental Guide
Bicyle Trouble
Hiking Course
Bicycle Usage Info
Infomation for transfer
  • 홈 HOME > 이용방법 > 자전거 고장처리방법

자전거 고장처리방법

  • 자전거 거치중

  • STEP
    1
  • 공공자전거 관제센터로 전화를 건다.
    (콜센터 Tel : 1899-2282)
  • STEP
    2
  • 키오스크 화면에서 해당 대여소의 번호와 자전거가 거치된 거치대 번호를
    공공자전거 관제센터 직원에게 알려준다.
  • 자전거 대여중

  • STEP
    1
  • 공공자전거 관제센터로 전화를 건다.
    (콜센터 Tel : 1899-2282)
  • STEP
    2
  • 공공자전거 관제센터 직원에게 현재 위치와 자전거 거치대에 있는 자전거 번호를 알려준다.
  • STEP
    3
  • 공공자전거 관제센터 직원의 안내에 따라 가까운 키오스크로 이동하여 자전거를 반납한다.
  • STEP
    4
  •  
  • 만약, 자전거가 이동하지 못하는 경우나, 반납되지 않는다면 재배치 기사를 요청하고 기다린다.
  • 홈 HOME > Bicycle usage guide > Process of handling bicycle breakdown

Process of handling bicycle breakdown

  • Bicycle on stand

  • STEP
    1
  • Call to the call center.
    (Call center Tel : 1899-2282)
  • STEP
    2
  • Inform the rental station number and bicycle stand number from Kiosk to the employee
    at Call center.
  • Bicycle on rental

  • STEP
    1
  • Call to the call center.
    (Call center Tel : 1899-2282)
  • STEP
    2
  • Inform the current location and bicycle number to the call center employee
  • STEP
    3
  • Under the call center employee's instruction, move to the closest Kiosk and retern.
  • STEP
    4
  •  
  • If the bicycle is not movable or unable to return, request for a re-locator and wait.